Het was een indrukwekkend gezicht: maar liefst 192 wielen waren er per brugdek voor nodig om deze te verplaatsen en in te rijden in het nieuwe viaduct Haskerveldweg bij Joure.

Vrijdag 2 maart 2018 zijn de buitenste twee dekken van elk 1120 ton op de eerder geplaatste landhoofden bevestigd, zaterdagochtend 3 maart werd het middelste - en laatste - deel (815 ton) door Sarens ingereden waardoor het knooppunt er bijna een viaduct bij heeft. Zo ver is het nog niet, de op- en afrit en de snelweg die er onderdoor komt te liggen moet nog worden aangelegd maar de contouren van het nieuwe knooppunt worden duidelijk zichtbaar. 

Daar was het publiek uit de omgeving getuige van en het trotseerde de winterse kou om het spektakel, onder leiding van ons als hoofdaannemer, van dichtbij te bekijken. Daar waren we op voorbereid en daarom boden we alle belangstellenden een stevige kop erwtensoep of een warme bak koffie en een gevulde koek aan en tijdens de werkzaamheden kon men vragen stellen over het proces, materiaal of bijvoorbeeld de samenstelling en werking van snelhardend beton.

 

  • DSC08025-PKP.jpg
  • DSC08049-PKP-web.jpg
  • DSC08069-PKP-web.jpg
  • DSC08074-PKP-web.jpg
  • DSC08094PKP-web.jpg
  • DSC08113pkp-web.jpg
  • DSC08120PKP-web.jpg
  • DSC08122pkp-web.jpg
  • DSC08131-PKP-web.jpg
  • DSC08132-PKP-web.jpg
  • DSC08135pkp-web.jpg
  • DSC08137PKP-web.jpg
  • DSC08139PKP-web.jpg
  • DSC08155pkp.jpg
  • Helicopterview-Extern-Bonestro-PKP.jpg
  • IMG_1757PKP-web.jpg
  • IMG_1759pkp-web.jpg
  • IMG_1761PKP-web.jpg
  • IMG_1763PKP-web.jpg
  • Lego-Extern-Bonestro-PKP.jpg

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11